

När jag var pappaledig i höstas med Saga, så surfade jag en del, och fastnade för det här med crossmaskiner som går på batteri. Det vore kul att testa en på riktigt. Dom ser ju ut som en förväxt downhill cykel, och väger man + 95 kg, så känns ju inte det riktigt pålitligt. Håller skiten ihop?
KTM har haft pressvisning på en modell som ryktesvägen ska vara på marknaden 2010. http://www.twowheelsblog.com/post/991/ktm-electric-motocross-in-2010 Verkar stabil.
Sedan har vi tyska E-krad, med tveksam hemsida. De hade ont om pengar till marknadsföring. "Ska vi lägga pengarna på en duktig webbdesigner eller på ett par fotomodeller med stora rattar?" http://www.ekrad.de/ Fattade de rätt beslut? Vet inte om pengarna räckte ens till att designa hojen?
Zero Motorcycles http://www.zeromotorcycles.com/ var tidiga, och verkar ha en bra produkt, efter vad jag kunnat läsa mig till. First runner up!
Mitt kort lägger jag ändå på Quantaya. Magkänslan säger att den är rätt. Men magkänslan fick styra när vi köpte Chevan också. http://www.quantya.com/
Jag vill ändå tro att det finns en liten gryende marknad för sådan här racing också i Sverige. Fiddy bikes trodde jag aldrig på, men det här kanske kan bli något i takt med att miljön tvingar oss till nya alternativ. Fast känslan när en stor 4-taktare matar på för fullt är nog svår att ersätta med ett svagt surrande mellan benen...
Vi ser fram mot ett seriöst test i någon av hojblaskorna. Att KTM är på banan är bra för utvecklingen.
3 kommentarer:
vill du testa el hoj? Hör av dig!
Ja, jag vill! Elcross i första hand, det vore skitkul.
okej! Slå mig en signal så styr vi upp detta! Ledsen för sent svar!
/Jonas
Skicka en kommentar