onsdag 18 februari 2009

"Arga Lappen" och utbildningsunderlag.

Jag hittade den här lappen på http://www.argalappen.se/
Tyckte den var jättekul! Min BMW bil är vit.

Ikväll och större delen av dagen på jobbet har jag suttit och redigerat utbildningsunderlag från 2005/2006, så att de passar in till 2009 års modellprogram, och så att de passar in till de el-fel jag byggt in i övningshojarna på min kommande CAN bus kurs.
Det tar en massa tid. Om jag låtit blir så märks det förmodligen ändå inte. Dessutom har jag ny version av powerpoint, vilket gör det ännu krångligare. Men nu ligger 126 friska slides och bara väntar på att söva kursdeltagarna.

Undrar vad Tobias på Ducati gör med deras utbildningsunderlag ( se inlägget ett par rader ner).
Han ser nog bara till att etiketterna på flaskorna sitter rakt (gammal Major som han är) och att årgången är den rätta. Sniffar lite på bönan (baristan?), förlåt kaffebönorna, och om allt är OK, beviljar han mecklatörernas inträde i i lokalen. Vad heter "Lämna av!" på Italienska?

Faktum är att Tobias mailade mig efter min beskrivning här om dagen i det tidigare inlägget, och påtalade att man också har ett - med italienska mått mätt - förhållandevis stort bord fyllt med diverse plockmat.
Tapas heter det ju på spanska, men vad heter det på italienska? Meze? Nej det är väl typ Libanesiskt, eller?
Italienska kallskurna läckerheter. Proscuitto, Tryffel och parmesan.
Det ryktas att Henrik Nyberg (Clasic bike) instiftade det här med maten och drycken när han var på ducati. Det låter inte helt orimligt. Henke är en riktig connoisseur. Tvättäkta.

Jag undrar när dom skruvar på duccekurserna? Jag ser mest framför mig hur de frekvensmäter kamremmar på kapp med grappakorkarnas plummande ljud, då de dras ur halsen (på flaskan). Allt för ljudets skull.

Vi hörs! Nu ´e ´re natt tajm snart. Träning i morgon 06.30.
Ciao!

Inga kommentarer: