fredag 13 februari 2009

Swedbanks värdelösa automater

Idag blev jag riktigt arg.
Skulle för omväxlings skull sätta in pengar på Swedbanks insättningsmaskin, in på mitt konto.
Puttade in 4500 kr, fick inget kvitto, utan ett besked om "tekniskt fel, kontakta kundtjänst".

Jodå, det kan man säga att jag gjorde. Jag blir arg på allvar, ungefär 5 ggr per år. Riktigt arg. Det blev jag idag. (4 ggr kvar, en förbrukad).
Det skulle ta ca 7-10 dagar att få tillbaks pengarna. Min monolog slutade inte som jag föreslog - kreditera mig 4500 SEK omedelbart - utan i en väntan som jag är skitsur över.
Sätt inte in pengarna på banken, ha dom i madrassen.
....Tusan, farsan hade ju rätt trots allt. VISA kort är ett jäkla fördärv. Cash is king. Jag ska också skaffa hästhandlarplånbok. Synd bara att jag inte har något att fylla den med.
Fortsättning följer.

2 kommentarer:

Stellan sa...

ag har en polare som är femtio bast, han har egen firma som han sköter helt vitt utan fiffel. Han har aldrig haft ett bankomat kort!
Helt otroligt.
Ingen annan ska få ha kontroll över hans pengar, säger han.

Anonym sa...

Har du hunnit med allt det där eländet idag redan?
Fan vad ni är effektiva pojkar!