söndag 1 februari 2009

Batteridöd

Idag har jag funderat allvarligt på att sänka min cheva i närmsta vattendrag. Det är städdag på tisdag och man måste parkera den på någon annan parkering. Skiten startade som vanligt inte, så jag lånade vårt batteripack på jobbet. 1700 friska Ah, Men lik förbannat var den stendöd. Hämtade en Fluke, och kunde mäta fantastiska 6Volt i hjälpstartbatteriet. Så istället för att få snurr på chevan tankade jag förmodligen över de sista stackars ampertimmarna till hjälpstartbateriet.

Slutligen hittade jag ett par trasiga hjälpstartkablar i källaren. Band fast dom med buntband runt polerna på min andra bil, för att få bra kontakt. Skiten startade, och står nu på Solnas mest bilstölddrabbade gata, men ingen lär väl sno den den här veckan heller... För hur många tjuvar har startkablar i bakfickan?
Vill du köpa en billig Cheva Trans Sport, så hör av dig. Bajsbrun med 1/2 meter spricka i rutan och krokiga bromsskivor, AC´n är tom på söpp.
Stellan Egeland är sugen vet jag, han älskar chevor, särskilt med mycket pling och plong i, och med fiiina digitala instrument och mer knappar än det finns funktioner i bilen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är min Cheva!

Anonym sa...

Jag bjuder en tia, ska ge den till min man(Stellan).

Peter sa...

10 kr eller 10.000 kr? Med tanke på att du nu har en cigarrökande utarbetad make sittande i skinnställ med puckel på ryggen framför TV´n, så kan jag gå med på 10 kr. Ska bara förhandla här hemma först om priset... det visade sig ju att det inte är min kärra. Fast i ärlighetens namn är det nog inte snällt mot Stellan. Han har nog med fordon som han har det. Jag har faktiskt erbjudit ett byte mot er cheva. Men då ska discobollen följa med!

Anonym sa...

Borde inte fröken Susanne då starta bilen också.. Eller är de en form av ta och ge här:-)
//Håkan

Anonym sa...

Jag får ju annat i gengäld..., eller alltså... jag räknar ju med det.