måndag 2 februari 2009

Boxerpub




För ett par tre år sedan hittade jag av en slump på nätet en bild på en boxermotor i en ny skepnad. Öl-tapp.
Ett år senare hade vi Aftersales konferens i Ljubljana, Slovenien.
Servicechefen som heter Samo Trpin, ansvarig för BMW Sloveniens eftermarknad, bjöd efter det skinntorra mötet in till lite party på hans hemort, ca 5 mil från Ljubljana. "we will drink beer from the Boxer engine" sa han.
Jag blev väldigt förvånad när öl-pumpen fastsatt på en gammal R 1100 S Boxer cup motor, stod framför mig mtt i verkligheten, typ 200 mil hemifrån. Det var samma motor!

Jag gillar weissbier, så jag valde från den andra pumpenvänster i bild.
Om jag fick bestämma skulle varje BMW handlare ha en sådan här pump i sitt show room.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är absolut för det också!

Stellan sa...

Fanns det 20/50 i nån kran?

Peter sa...

Nej Stellan, turligt nog inte. Men Erdinger Hefe Weissbier!!!

Stellan sa...

Låter som ett bögöl!
Riktiga män dricker Lapin.

Peter sa...

Du ändrar snart uppfattning... men OK, Lapin är bra!