lördag 7 februari 2009

8-års jubileum

Idag är det 8 år sedan min aktiva endurokarriär tog slut. Jag slog sönder ledskålen i höger höftled efter att moder natur byggt ett perfekt cykelställ i skogen genom att ta bort tjälen lite här och där.
Inte alls skönt när benet hoppat ur led i höften... Jag trodde inte att man kunde uppleva sådan smärta.
Det var på SS1 på SM i Enköping. Jag körde för seger i breddklassen men vann nästan 1 hel månad i sjukhussäng och sjukskrivning till midsommar. Och rejält med morfin, men satan vilken baksmälla...
Sedan blev det illa skött rehabilitering och först i år har jag ingen värk i höften, vilket är jätteskönt!
Tips; skaffa en bra olycksfallsförsäkring och läs det finstilta. Jobbigt att lära sig den hårda vägen. SVEMOs försäkring som hör till licensen är inte värd ett skit! Den hjälper dig bara om du hamnar i rullstol eller dör.

Sent from my Windows Mobile® phone.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Släpp sargen och kom in i matchen! :-)
/Håk

Peter sa...

Jo,jag har ju försökt... men det tog lite stopp där, den där dagen.
Det fina är att jag inte har ont alls längre, men nu har jag inte tid att läggga så mycket tid på körning - eller pengar.