torsdag 19 mars 2009

Premiärtur!


I onsdags var det årets premiärtur på landsvägshoj.
+5 grader och sol, och en K 1300 S som behövde provköras. Det var en kort men trevlig runda från Solna, till AVA MC på ett kort handlarbesök hos Aaron och Andy i verkstan, och sedan hem igen.
Efter det blev det en tur till Statoil med kombinerad provkörning av F 80o GS, R 1200 GS Adventure, K 1300 R och R 1200 R till och från macken mm. Tillsammans blev det nog ca 6-8 mil. Idag var det kallare med till o med en del snö i luften, men många har tagit ut hojen och kör till jobbet såg jag i morse. Det är länge sedan jag varit så sugen på att köra som i år!
K 1300 R och S hade quickshifter, bara att peta i nästa pinne, utan att röra kopplingne. Funkade lika bra i lugn stadstrafik, som med fullgas nära rödstrecket.


3 kommentarer:

Stellan sa...

Kom och koppla in min speedshift då!!

Peter sa...

Ja ja, det hade jag glömt!!!!! Och så var det ju BROMSLUFTNINgSVERKTYGET du ville låna igen, på fredag..?
:-)

Stellan sa...

Fredag? Jag åker till Em imorgon.