tisdag 10 mars 2009

Duktig svensk

Nu är jag i Tyskland på konferens och kurs.
Som gammal knekt lever en och annan regel kvar i hur man ska uppföra sig. 'Rätt tid och rätt plats' är en sådan bra regel. Tänk om alla levde så? Vad bra det skulle bli.

''Pli, puts, parad och penalism'' är en annan hemlig regel i militärt ledarskap, men den passade inte in idag.
Företaget bjuder på middag ikväll. Jag läste i kallelsen till kursen att det är middag kl 6 på en adress nere i byn ca 1 km från hotellet.
När jag kom till hotell lobbyn för att hitta någon annan Petrol-head att ta följe med var det fet tomt.

Själv är bäste dräng, så jag gick med min gps telefon (som har 2 km missvisning) det inte raka spåret till restaurangen och blev visad till det helt tomma bordet.
'The reservation is at 7 o'clock' sa den tyska servitören.

Därför sitter jag här ensam och suger på en weissbier av märket franziskaner, 1 timme för tidigt, och funderar på om inte det där med pli och penalism ändå kan bli aktuellt idag ändå, när de som skrivit fel tid i brevet kommer hit... Men, lite konstigt att bara jag är här? hmm...

Sent from my Windows Mobile® phone.

Inga kommentarer: