fredag 27 mars 2009

Hata Motorcyklister

Jag fick det här av min kompis Ola, saxat från ett forum någonstans.
Troligtvis är det grannen till vår gemensamma vän Dieter, eller kanske inte.
Det kan vara just din granne...? Inte helt osannolikt, eller hur?

Nåväl, här kommer hans beskrivning av vad jag ser som ett normalt "problem"
Håll till godo!

"Korkad människotyp 1
Jag har en granne som har en motorcykel. En sån där värsting till hoj som han åker i 300km/timmen på vanliga landsvägar med.Vi bor i ett hyresområde med bilparkering en bit bort och gångvägar mellan husen. Lik förbannat ska han ha hojen precis utanför dörren. Dvs tre meter även från min dörr.
Han har tagit bort ljuddämparen. Ni läste rätt.
Han har tagit bort LJUDDÄMPAREN och satt dit en attrapp istället. Det ser ut som en ljuddämpare men dämpar inget ljud. Olagligt förstås.
När hojen ska besiktigas sätter han på den riktiga dämparen och tar av den igen sedan.
Ljudet från denna motorcykel är löjligt högt. Det är så att man tror att trumhinnorna ska spricka. Man har precis lagt barnen, så kommer galningen ut i sin perversa läderutstyrsel och kickar igång bullervidundret. Man vill strypa den jäveln. Detta är ganska vanligt bland motorcyklister, att ta bort ljuddämparen. Alltså, det är vuxna män det handlar om. Som har ett så enormt behov av att höras.
Man måste vara lite korkad för att göra nåt så jävla dumt. Motorcyklister är i allmänhet lite mer korkade än andra människor.
För att:
1. Att klä på sig en svettframkallande heltäckande läderdräkt mitt i sommaren helt frivilligt är enbart imbecillt.
2. Att vara så inihelvete egotrippad att man skaffar sig motorcykelåkning som nöje, när jorden håller på att gå under av astma från alla avgaser. Det är väl en sak om man gör det i tjänsten. Men för nöjes skull, förstöra jordklotet. Helt empatilöst.
3. Även med ljuddämpare låter det så högt att det alltid är en sanitär olägenhet för alla andra. Det är korkat att inte kunna förstå att man gör sina medmänniskor illa med sin lilla hobby.
Min korkade granne vet jag inte riktigt vad jag ska göra med. Jag ser tre alternativ. Ringa polisen, men man vill inte vara en tjallare. Ringa bostadsbolaget, men man vill inte vara en gnällig granngubbe. Snacka med killen personligen. Men då kanske man åker på en propp.Kanske ska man fördriva idiotin med en annan idioti. Som fotbollssupportrar får utlopp för sina aggressioner genom att skandera hatramsor skulle jag kanske rikta samma sorts aggression mot mc-idioten till granne. Gå ut på balkongen när han ska ut och åka, ställa sig och ropa:
HATA HATA HATA Motorcyklister."

Inga kommentarer: