onsdag 11 mars 2009

Körv

Den här mc bloggen börjar balla ur och bli en familje- och matblogg.
Bättring kommer, då det blir ett utlovat besök i ett riktigt Harley garage med bmw's top designers ikväll. Hoppas jag får lägga ut bilder på Olas privata bygge.
Men vad gör de häringa körvarna på bloggen då?
Har ni sett de där likbleka korvarna i kyldisken i affären? Typiskt bayerska korvar. Weisswurst.
När man steker på dom vita likmaskarna med lite kärlek genomgår dom en metamorfos och antar färg och form inte helt olikt en hundskit.
Men dom är snuskigt goda, och finns på varje hotellfrukost värd namnet.
Nu är dom i Peters runda mage :-)
Sehr mumsig!

7 kommentarer:

Stellan sa...

Men va fan, borde ni inte ha tagit med en raggare från Skogås till Tyskland? Jag behöver också gå på kurs och lära mig att numrera cylindrar på ett logiskt Bmw vis.
Hur var det nu man skulle tänka? Ettans cylunder är närmast höger blinkersknapp och tvåan är närmast tempgivaren? Eller hur var det nu, Peter?

Anonym sa...

Man blir det man äter, kolla runt lite så ser du vad jag menar :-)
Nu förstår du varför muslimer inte äter korv! Tacka tyskarna för det..

Anonym sa...

Tjena Pidder,

Jo Sussi firades imorse av barnen och mig...tyvärr begärde hon på frukost tidigare än vad jag hade tänkt mig. Närmare bestämt 05:30, jag får nog tacka Jois för att över huvudtaget kom upp.
Idag hade vi det riktigt trevligt. På Jensens ikväll och i vanlig ordning åt man för mycket för snabbt......o lassvis med glass...du känner mig, jag har ingen skam. Som tur var hade jag en hundring i fickan så varken jag eller Sussi fick ställa upp på en TF186 !
Förresten så mår jag lite illa, för att Sussi kör som om hon "STOLLED" (på skånska) bilen. Hon e icke kelog !!! Varvid hon säger till mig...i Stockholm måste man gasa, jo eller hur. Kanske du har en körutbildning hon kan gå !!! // Linda

Peter sa...

Stellan: Raggare från Skogås försvinner i möngden här. Alla har raggar musch och gröt i halsen.

Linda: Tack!!! Du är världens bästa Syrra. Och det verkar vara något som ligger i "Gun genen", att gasa skiten ur bilen, eller? Även i Ystad? Men det är bra att veta att hon kör som en kak-tjuv, för jag får alltid skit för min körning.

Anonym sa...

TF186? vad e det?

Peter sa...

Hej Anonyma Jois.
TF 186, hmm...det får du fråga Moster Linda om. Men det är lektion 197 i Blommor och Bin.

Anonym sa...

va?...