fredag 22 januari 2010

Köra nya hojar i Spanien


På söndag drar jag till Malaga för att köra BMW S 1000 RR, nya R 1200 GS och RT samt ett par andra fjolårsmodeller.
OCH besiktar den S 1000 RR som min kära kollega körde nerför en djup ravin i början av veckan... Kollegan, som har börjat bli lite av en endurofantast, kanade turligt nog inte över kanten till ravinen, men hojen fortsatte självmant nerför branten och stiftade bekanstkap med ett större betongfundament i dess botten.
Sveriges först kraschade S 1000 RR skrotades var ett faktum. Eftersom det gick bra för kollegan, vi kan kalla honom Fredrik, så är det här lite små-roligt.
Det troligaste är att enduro-tarmen började skrika högljutt mitt i en kurva, och utan att tänka sig för, så skulle han ta en liten avstickare, men glömde vilken hoj han satt på, där i de spanska bergen. S 1000 RR har lite taskiga enduroegenskaper, lite av ett missförstånd verkar det som.

Prognosen för Malaga pekar på 20 grader och sol inför nästa vecka, och handlarna vi ska utbilda på nya modeller kommer i huvudsak från Norge.

Bilder från resan kommer måndag - tisdag från telefonen om det funkar.
Det är en ganska skön känsla att packa förarutrustningen, hjälmen som handbagage och dra till Arlanda. Enda smolket i bägaren är att lämna familjen hemma.

8 kommentarer:

Syss sa...

Hu! Det förklarar kanske att försäkringspremien på S1000RR gått upp så hiskeligt sedan december?! Bildbevis? :D

Anonym sa...

Det finns bildbevis om du vill ha :-)

Peter sa...

Jag har bildbevis... men de var inte så smaskiga som man kanske skulle vilja :-) Fredrik har däremot en bildskön blå höft.

Anonym sa...

Jag vill se hud!! :-)

Anonym sa...

Jag kan köpa den billigt../Håk

Peter sa...

Eftersom vi bara har trafikförsäkring, så ska vi laga upp den. HÅkan, du är typ 5:e i kön... och jag är först. :-)

Syss sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Syss sa...

Tja, det kunde ju gått värre, men jag har ju jobbat en del med sånt där... Det är dyrare än det ser ut att vara! Skulle jag göra sådär med Sarotea skulle hon aldrig förlåta mig! :O