lördag 16 januari 2010

Dakar slut, Ullevålseter tvåa. Seel vann damklassen




Pål Anders Ullevålseter kom tvåa i Dakar, det har jag väntat på länge!


Han har kört bra i så himla många år, och nu äntligen hamnade han på pallen.


2000 var jag med som mecklatör på Enduro VM och Larry Gustavsson (HUSABERG) som jag hjälpte då, startade på samma minut i varje tävling som Ullevålseter, hela säsongen, så även säsongen före. (Man startar två & två, baserat på fjolårets resultat.)

Även om jag inte kan stoltsera med att jag är god vän med honom, så är det ändå väldigt kul med en nordbo på pallen i ett så prestigfullt rally som Dakar.
Berglund slutade på 12:e plats, och Annie Seel vann damklassen! Skit, det borde ju ha stått först.
Grattis iallafall till er som tog er i mål, ca 50% fullföljde inte.

Tänk om man fick stå på startlinjen nästa år...? En sniksatsning går på 500.000 kr, en seriös kring miljonen. Min vän Stellan försöker pusha mig att ta tag i det här med Dakar. Det är en av mina drömmar att köra Dakar. Men, sponsorer...? Ja, Solna Korv skulle ju vara ballt att ha som helsponsor. 750.000 rakt ner i fickan. Korvbrödsbagar´n och Jonnys Senap skulle kanske funka också. Men med såna sponsorer kanske det lyser igenom hur träningsupplägget ser ut?

Inga kommentarer: