onsdag 6 januari 2010

Kallt som...

Nu är det kallt. Minus 19 grader var det i morse.
Stellans lås har frusit (se http://vardagsmighty.blogspot.com/2010/01/fryst.html) och idag när jag var med hustru och barn på Heron City så fick man ingen espresso på fiket, för vattenledningen hade frusit. Samtidigt var det säker 27 grader varmt i affären pga alla fräna spotlights.
Undrar hur det skulle gå med oss alla om det blev massivt strömavbrott i hela Sverige. Jag menar totalt strömavbrott.
Inget vatten
Ingen ström
Ingen värme.
Och vi som bor i lägenhet? Elda? Nej, förmodligen inte. In med 6 pers i bilen, för att värma sig? Trångt... Och inte skulle man kunna tanka soppa heller, pga strömavbrott. Kanske läge att skapa ett litet nödkit i källarförrådet. Spritkök, batterier och frystorkat samt ett flak Koff.

Strömavbrott av sådan kaliber skulle märkas.
Kungen skulle abdikera, oppositionen skulle jubla och förmodligen skulle det enligt viss press vara ett dåd av Usama Bin Laden, vilket skulle rättfärdiga vår närvaro i Afghanistan.

Nåväl, det var ett stickspår från mina kära tvåhjulingar.
Till helgen är jag bjuden til Gotland på enduro tävling och after hjul fest hos Berra Marcusson. Men är det så här kallt, så blir det nog inget :-/

4 kommentarer:

Stellan sa...

Koff?? Nä du, Lapin ska det vara.
Personligen så tror jag att det kan vara CIA som har med kylan att göra, för att frysa ihjäl alla som kan vara ett hot mot deras Great Nation. Dvs, alla som har gjort affärer med dom.
Mulla Omar och polarna behöver vi inte frukta. Anledningen till att dom är sura på Usa är att dom likt alla andra blivit blåsta när dom försökt handla reservdelar till sina raggarbilar. Jag har inget hundraprocentigt bevis för denna tes, men jag är nästan säker.

Peter sa...

Det låter ju helt rimligt Stellan, i synnerhet vad gäller privata affärer med bilreservdelar och båtar.
Kolla t.ex. båtarna på din hyresvärds tomt där du har garaget. Dom som köpt hem dom måste ju ha blivit så blåsta att dom tappat förståndet helt. Varför ligger dom där på land år efter år? Eller är dom borta nu? ooops, nu inser jag att jag inte besökt dig på ca 10 månader...

Stellan sa...

Var inte orolig, dom finns kvar.

Peter sa...

Är dom billiga då? Jag köper till rätt pris. Jävligt rätt pris...